Naar Casanova - Reisverslag uit Casanova, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Naar Casanova - Reisverslag uit Casanova, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Naar Casanova

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

19 Mei 2014 | Spanje, Casanova

19 mei 2014
Vandaag ga ik van Gonzar naar Casanova..jawel, ik ben benieuwd! (23 km) We hebben wat bewolking. Alles ziet er wat grijzer uit. Het lijkt wat minder mooi, nou ja.. het is minder sprankelend maar de kleuren zijn nog steeds krachtig. Anders.. maar is het echt anders? Het doet me denken aan een meditatie oefening die ik ooit deed. De berg waarop ik loop is dezelfde, of de zon schijnt of het regent, de berg is er al duizenden jaren en blijft dezelfde. Slechts de manier waarop je er Vandaag naar kijkt bepaalt hoe je de berg ziet. Dit pad, de Camino, is al duizenden jaren oud en blijft (nagenoeg) hetzelfde. Bij mooi of slecht weer, voorspoed of tegenslag.. Slechts de manier waarop je er naar kijkt, en de dingen die je belangrijk vindt bepalen hoe je het pad ziet. Ik vind dat zo geruststellend. Hoe ik me ook voel, wat er ook gebeurt, in welke omstandigheden dan ook, mijn pad blijft hetzelfde. Als het even minder mooi is, wordt het vanzelf weer beter want het blijft hetzelfde. En dat geldt ook voor mij, hoe ik me ook voel; blij, boos, opgewekt, verdrietig, hoe je me ook aantreft. Ik ben dezelfde. Slechts de manier waarop je naar me kijkt bepaalt hoe je me ziet.

  • 19 Mei 2014 - 19:36

    Jet & Lies:

    Hee Mies !
    Richting eindstreep!
    Geniet nog van elke meter !!
    Misschien nog ff een sprintje ;-)
    We genieten van jouw verslagen !!

    XX Van ons allen !

  • 19 Mei 2014 - 20:12

    Gerda:

    Hoi Marike,
    mooie reisverslagen Marike!
    Geniet van iedere seconde!
    Groetjes Gerda

  • 20 Mei 2014 - 14:02

    Marjan:

    Hoi collega,
    Weer terug in Den Bosch lezen die verslagen van jou toch heel anders dan 's avonds met de tablet op schoot voor de open haard in Toscane !! Maar jij blijft dezelfde Marike en je bent nog steeds heeeeeel goed bezig.
    Oh wat gaat het nu hard...nog maar een paar daagjes. Of ga je tussendoor nog een stop inlassen? ( bijvoorbeeld in Casanova..ik weet niet hoe ik me dat voor moet stellen, maar misschien is er een leuke Casanova daar om een beschuitje mee te eten..;)
    Hopelijk eindigen de laatste dagen niet met grauw weer. Ik zie voor me hoe jij triomfantelijk de kathedraal van Santiago de C. binnenloopt in de stralende zon. Dat hoort er gewoon bij.
    Hadden we het qua liedje al gehad over "walking on sunshine?". ik ben het een beetje kwijt.
    Bassie en Adriaan hadden ook nog een leuke "achter de wolken schijnt de zon...en na de regen komt weer zonneschijn!"ik weet niet of je hem kent. Wel goed loopritme. Qua originaliteit en hipheid een vijfje...
    Ik denk aan je Miesje. Ook de laatste kilometertjes. Zet hem op!!
    gr. xx Marjan

  • 20 Mei 2014 - 16:07

    Anne:

    ha Mies.
    heb net ff mijn eigen camino gelopen onderaan de dijk, 2 uur gelopen, niemand om me heen...... heerlijk. ik was gewoon een dagje vrij omdat een collega van me nog een dag voor mij moest werken. echt een kadootje met zulk mooi weer.
    en jij......jij ben teen prachtmens, love you !

  • 20 Mei 2014 - 19:04

    Elise:

    Dag Marike,

    Te lang niet gereageerd op die prachtige verhalen van jou. Ik geloof dat we in ieder geval kunnen vaststellen dat je daar kwaliteiten hebt liggen die je onbenut laat. Bijna aan het eind. Geniet met volle teugen, ik ben er in gedachten bij.

    Gr. Elise

  • 20 Mei 2014 - 19:17

    Conny:

    Lieve Mies, wat een mooie levenslessen. Succes op het laatste stuk van je padXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 39498

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: