Muziek - Reisverslag uit Santa Comba, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Muziek - Reisverslag uit Santa Comba, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Muziek

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

18 Mei 2014 | Spanje, Santa Comba

18 mei 2014
Vandaag ging ik van Barbadelo naar Gonzar. Dat is 26 km.. Het is erg heet en er waren stukken met weinig schaduw. (Heel veel water gedronken dus, ruim 3 liter) Maar tussendoor werd ik getrakteerd op prachtige paden door bossen. Vanochtend na Barbadelo liep ik door het landschap van Galicië. Wat is het hier toch mooi, ik vroeg me af waarom ik me hier zo thuis voel. Ik denk omdat het een rustige boerenstreek is, ik zie veel boerderijen, het ruikt landelijk. .naar koeien en vers gemaaid gras. Een boer zat buiten naar kerkmuziek te luisteren en liet me even meeluisteren. Het was een kleine radio waarmee hij aan zijn oor zat..iets van een reli-channel? Later liep ik Portomarin in, een veel grotere plaats en ik wist niet hoe snel ik daar weer uit moest komen. Dat komt ook omdat er inmiddels bussen vol met 100-km-lopers zijn gestart op de Camino. Als je de laatste 100 km naar Santiago loopt en je scoort dagelijks minstens 2 stempels dan krijg je in Santiago ook een Compostela. (Soort oorkonde) Dus lopen veel mensen deze minimale afstand om hun diploma te krijgen. Dat betekent dus dat het hier ineens een stuk drukker is. Maar het geeft niet, het lukt me heel goed om me daarvoor af te sluiten en gewoon mijn eigen ding te blijven doen. Aangezien ik steeds net in andere plaatsen slaap dan de etappes in de boekjes aangeven, heb ik ook geen problemen met overvolle refugio's. Onderweg liet ik me verleiden door prachtige, inspirerende muziek die ik hoorde vanuit een klein barretje. De muziek lokte me gewoon, het was onweerstaanbaar. Ik liep erheen en heb daar gewoon even gezeten om te genieten. Ik kwam helemaal tot mezelf. Wat een kadootje op zo'n mooie dag. Rustig aan dus op deze zondag. Nog ruim 80 km te gaan!

  • 18 Mei 2014 - 19:09

    Mieke:

    mmmmm, ik geniet mee,
    dank je.

  • 18 Mei 2014 - 22:08

    Gerry Graven:

    Hoi Marike,

    Je zult wel denken 'n onbekende naam Maar jij kent ons niet en wij kennen jou alleen van gezicht. Wij zijn Trix de Lorijn en Gerry Graven en komen uit Wamel.
    Wij lopen precies 'n dag achter jou.Wij zijn 12 mei vertrokken uit Ponferrada en hopen 24mei aan te komen in Santiago.
    Morgen gaan wij van Sarria (waar wij 4 nachten verblijven ) naar Portomarin.
    Leuk om je reisverslag te lezen.

    Succes met de laatste loodjes,

    Groetjes,
    Trix en Gerry


  • 19 Mei 2014 - 11:25

    Marianne:

    He die Marieke,
    je bent er al bijna lees ik... ontzettend fijn dat je er zo van geniet!!
    ik heb nog niet alle verslagen gelezen, maar dat ga ik nog wel doen.
    Wij beginnen vanavond met de avond 4-daagse voor school :-) geen vergelijk, maar zal aan je denken!
    succes nog,

    Marianne

  • 19 Mei 2014 - 15:45

    Maaike Van Rooij:

    Hey Marike,
    Wat leuk om je verhalen te lezen, en wat fijn dat je lekker tot jezelf kan komen!
    Geniet er maar van... Liefs, Maaike

  • 19 Mei 2014 - 16:58

    Christa:

    Hoi marike,

    Geniet nog even met volle teugen, al wordt het drukker. Ik hoop dat je dit goede gevoel lang vast kunt houden en later ook weer makkelijk op kan roepen.
    Succes!

  • 28 Mei 2014 - 17:26

    Yfke Visser Pruiksma:

    Dag onbekende,

    Mijn dochter (65j) loopt vanaf 17 Apr. de Camino .Op mijn mobiel heb ik ze steeds gevolgd, vandaag melde ze dat ze in Gonzar was aangekomen. Dat kon ik op de kaart niet vinden en heb toen mijn laptop maar gepakt. Ik ben 88j en niet zo heel handig met digitaal spul maar toch vond ik jouw verslag. Wat leuk, om dat te lezen en te zien en dat jij er ook zo van geniet. Nu nog de laatste loodjes, eigenlijk zijn het geen loodjes maar is het genieten. Mijn dochter is in Zuid Frankrijk begonnen bij de Pyreneen.Hartl. gr. Yfke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 39484

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: