Voor even gevloerd - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Voor even gevloerd - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Voor even gevloerd

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

10 Mei 2014 | Spanje, El Ganso

10 mei 2014
Gisterochtend ben ik eerst het Palacio Episcopal in Astorga gaan bekijken. Het is ontworpen door Gaudi. Het is prachtig. Na nog een rondje koffie ben ik vertrokken. Het was toen al erg warm. We waren van plan om 15 km te lopen. Het is een prachtig pad waarbij je heel langzaam wat stijgt. De bergen Montes de Léon en Sierra de Teleno blijven steeds in het zicht, met sneeuw op de toppen. Steeds dichterbij, dat is spannend want ik weet dat ik snel in die bergen zal lopen. Het is inmiddels 27 graden en één voor een beginnen we ons ziek te voelen. Uiteindelijk strompelen we El Ganso binnen en worden we doodziek. In eerste instantie dachten we aan zonnesteek maar het blijkt toch een voedselvergiftiging. We zijn met z'n drieën ziek en hebben de dag ervoor hetzelfde gegeten. De refugio in El Ganso is gezellig, schoon, koel en kan donker worden gemaakt. Na een heftige nacht maakt de eigenaar 's ochtends alles om ons heen weer schoon, onze bedden worden verschoond en hij steekt een stokje wierook aan. Het is onvoorstelbaar hoeveel je krijgt op de Camino. Aandacht, hulp, zorg.. We blijven dus een dagje hier om te herstellen en dan gaan we morgen gewoon weer verder. Tja, ook dat hoort bij de Camino. Zien hoe de dag komt en daar moet je het mee doen. Het is heerlijk om zo te denken en het lukt me al erg goed. Ik ben niet bang om even ziek te zijn, niet bang voor een windhoos, weersomslag, insecten, ben niet bang voor wat er kan gebeuren. Ik voel helemaal geen enkele angst en dat komt omdat het me hier zo goed lukt om bij de dag te leven. Hier en nu, dat is alles....

• 10 Mei 2014 - 13:22

Jet & Lies:

Hee Miesjuh !! zedde ziekskes hoorde het vanmorgen ook van Wim !

B E T E R S C H A P !! X

Jet & Lies

• 10 Mei 2014 - 13:41

Paulien:

Hoi Marike,
    Komt goed, lekker even rustig aan doen
    Beterschap van ons uit Druten

Groetjes Paulien

• 10 Mei 2014 - 13:50

Anne:

lieve Mies.
    wat een pech, voedsel vergiftiging, das balen. goed coca cola drinken, bruist alles schoon en krijg je voldoende vocht binnen. beterschap ! en morgen met Moederdag laat je je gewoon verwennen door de Spaanse kindjes. Fijn dat we nu weten waar de Sint zich altijd schuilhoudt.
    liefs Anne

• 10 Mei 2014 - 13:55

Conny:

XXX STERKE MIES XXX

• 10 Mei 2014 - 16:15

Anja:

Hoi Marike,
    Hopelijk knap je snel weer op. Gelukkig moet er niets.
    Beterschap en rust lekker uit.

• 10 Mei 2014 - 19:08

Lenny:

Leven in het nu. Daar doe je flink wat ervaring mee op daar! Beterschap wah. Enne, bij jullie 27 graden, hier 14 graden, regen en wind... brrrrr

• 10 Mei 2014 - 19:20

Silvia:

Beterschap en zorg voor je innerlijke zelf wordt je nu we heel letterlijk aangeboden.
    Komt goed. Hier vreselijk weer, echt Hollands ;)

• 11 Mei 2014 - 10:49

Henk:

Hoi Marieke, lees je blog, steek in de eerst volgende kerk onderweg een kaarsje op voor jullie alle drie. Baad het niet schaat het niet. Sterkte. In gedachte ben ik bij jullie.

• 11 Mei 2014 - 13:05

Gemma:

Hi Marieke,

Een mooie spreuk van Loesje: Ongeluk zit in een klein hoekje, en geluk dus in de rest van de wereld!
    Beterschap!

Gemma.

• 14 Mei 2014 - 17:22

Joan:

Hoi miesje, ,wat zul jij rijk worden van deze reis
    Dikke knuffel van uit het zonnige Italië. Je buurtjes berry en joan