Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Roncesvalles - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Roncesvalles

Door: marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

17 April 2014 | Spanje, Roncesvalles

17 april 2014
Lopen door de Pyreneeën . Van Orisson naar Roncesvalles in Spanje. Ik slaap vannacht in het klooster van Roncesvalles. Het pad is ontzettend mooi, ik zweefde vandaag. De camino schijnt een bepaalde energie af te geven en die heb ik vandaag al echt gevoeld. Hoewel het soms wel steil is leek het wel vanzelf te gaan. Hoe gigantisch en overweldigend zijn de bergen. Het is weer prachtig weer, (ik heb me inmiddels al 2 dagen ingesmeerd met factor 50...wil uiteraard geen verweerde kop). Ik loop mijn pad met de zon in m´n gezicht en de wind in de rug. Langs bloesem, bloemen maar ook sneeuw. Ik loop en geniet...stap voor stap.
Aangekomen in Roncesvalles blijkt Tonny Willems uit Lauwe (Gracias Tonny!!) mijn komst te hebben aangekondigd bij de hospitaleros hier. Ik word hartelijk verwelkomd (Ah..daar hebben we Marike!!) en krijg samen met mijn loopmaatje Maria een prachtige slaapplaats.
Met alle pelgrims ´s avonds naar de pelgrimsmis, waar we in het Spaans worden gezegend. Ik heb dankzij mijn Spaanse cursus precies 4 woorden herkend (Pelegrino (pelgrim), Camino, Santiago en amen)..Heb dus intussen maar wat fotootjes gemaakt.
Volgende blog zal worden geplaatst bij volgende internetmogelijkheid.

  • 17 April 2014 - 21:16

    Wim:

    Nou meid dat is nog eens leuk zo'n ontvangst. Geniet er lekker van en tot morgen..

  • 17 April 2014 - 21:27

    Henry Post:

    Klinkt gezellie mooie tocht groeten uit een regenachtig alphen

  • 17 April 2014 - 22:22

    Rianne:

    super om je tocht te volgen, contacten maken gaat vanzelf, je praat nu al over een wandelmaatje, zo snel gaat het dus in deze sferen. niet teveel zweven anders val je van de berg.

    Het gaat je goed en beleef veel vreugde en liefde tijdens deze mooie tocht.

    Je collega Rianne


  • 17 April 2014 - 22:31

    Jet & Lies:

    Genieten !!

  • 18 April 2014 - 08:34

    Maike:

    Klinkt heerlijk allemaal ....Geniet van al het moois xx

  • 18 April 2014 - 09:50

    Lenny:

    Foto!

  • 18 April 2014 - 10:09

    Karin:

    Wat heerlijk om iets van je te horen/lezen! Ik keek een paar keer per dag naar de mail want ik was zoooo benieuwd naar je eerste verhalen. Super super Marike, mijn hart gaat er sneller van kloppen als ik dit lees. Voor mij nu nog 2 weekjes..wat leuk dat je zo snel al een wandelmaatje hebt! Liefs x

  • 18 April 2014 - 13:12

    Geanne:

    Wat geweldig om mee te maken lijkt me dat. Lieve mies, geniet er van!!

  • 18 April 2014 - 18:39

    Anne:

    zweef maar lekker..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 989
Totaal aantal bezoekers 39490

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: