Naar Orisson - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Naar Orisson - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Naar Orisson

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

16 April 2014 | Spanje, Roncesvalles

16 april 2014
Vandaag de eerste echte etappe van de Camino Frances. 9 km achtereen omhoog lopen door de pyreneeen. Wat een prachtig pad, een mooie dag. het is 24 graden en een strak blauwe lucht. Er lopen schapen op het pad (en veul schapenpoep) en er hangen veel roofvogels in de lucht. er is hier een discussie gaande tussen Engeland en belgie over de soort roofvogel maar het blijken Buizerds te zijn. Vandaag dus van St. pied de Port naar Orisson, Refugio orisson ligt midden in de pyreneen. Ik zit dit nu te typen op het panoramaterras.. Onderweg veel salamanders en een slang gezien (wel platgereden..duhhuh!) De eerste etappe was een stevig begin, vandaag gelopen met Marlies, Marja en Maria. veel mensen die gisteren ook in onze herberg waren zijn nu hier, gezellig! Mooie verhalen van mensen uit de hele wereld. Van Canada tot Australie..we zaten nu al met 12 nationaliteiten aan tafel..

• 17 April 2014 - 17:43

Anne:

goed bezig Miesje !!!!
    en schapenpoep.......daar moet je maar overheen lopen, als ie opgedroogd is geeft het geen vlekken.
    goede tocht morgen...

• 17 April 2014 - 18:49

Mieke:

Waarschijnlijk al goed geoefend met de poep van de Drutense dijk-schapen? Of is die van het Pyreneeën-schaap anders? Klinkt trouwens haast als een clubje: Mar- Mar- Mar- en Mar(ieke). Groetjes.

• 17 April 2014 - 21:04

Wim:

Hoi schatje,
    Goed zo meid. zet m op. hier alles oke..

• 17 April 2014 - 21:23

Conny:

Een bericht van de Mies!! Geweldig dat we je zo kunnen volgen!! Zoals jij het beschrijft kun je jezelf een heel klein beetje inbeelden waar je bent. GroetjesXXX

• 17 April 2014 - 23:00

Lex Haijemaije: