Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Léon

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

06 Mei 2014 | Spanje, León

6 mei 2014
Vandaag ben ik slechts 13 km verder gelopen en ik ben in Léon. We kwamen hier al vroeg aan. Heb voor de verandering maar eens een luxe refugio (maar liefst 10 euro) genomen. En toen de stad in. Léon is een prachtige stad, maarrrr ik had een missie. Ik zou naar de kapper gaan. Gewapend met een routekaart kwam ik uiteindelijk bij een kapper waar ik meteen terecht kon. Het is zo lekker om dan weer helemaal gewassen en gestyled te worden. Ben ik ook nog een parfumerie ingelopen voor een lekker (gratis opgespoten) geurtje. Natuurlijk heb ik ook nog tijd overgehouden om een paar highlights van Léon te bekijken. De beroemde kathedraal, het 17e eeuwse raadhuis op de Plaza Mayor. Ik ben de Barrio Húmedo ingelopen. .straatjes vol restaurants en barretjes. Verder ben ik gaan kijken bij Casa Botines, ontworpen door Gaudi. In de kathedraal heb ik vooral de prachtige glas-in-loodramen gezien. Verder heb ik even in een park en op een terras gezeten om een rustig naar al die drukke Spanjaarden te kijken. Later heb ik me, samen met Margreet, nog helemaal ingesmeerd met lekkere creme's. Je ruikt ons nu op een kilometer afstand....Morgen weer de natuur in..

  • 06 Mei 2014 - 18:33

    Theo Lukkezen:

    Hoi Marike,
    Sinds een paar dagen kan ik jou reisverslagen lezen. Is erg leuk om te weten wat je zoal meemaakt en ziet onderweg. Wat ik me afvraag is of je tijdens de voorbereidingen de taal geleerd hebt en dus nu ook kunt spreken. Want hoe maak je duidelijk dat je je haren gestyld wilt hebben. Of heb je andere creatieve ideeën om dit duidelijk te maken. De geschiedenis van de verschillende plaatsen lijkt mij ook interessant. Tot zover voor vandaag.

    Hartelijk groet,
    Theo

  • 06 Mei 2014 - 20:11

    Jan Eylenbosch:

    Ben toevallig op je blog beland. Als fervent pelgrim en hospitalero (in Los Arcos) ben ik je verslagen aan het verslinden !! Ik benijd jou én de pelgrims die jou mogen ontmoeten.
    Meeting you on the Camino must be a Blessing.
    Jan

  • 06 Mei 2014 - 20:35

    Wlima Kuipers:

    Heya Marike,
    Ben net terug uit Polen, ga de komende week je verslagen lezen. Leuk je zo te kunnen volgen Hoe bevalt het klimmen? Wel even andere spieren die gebruikt moeten worden he?
    Heb je de "grand cross" nog gezien? Links boven de maan zie je "leeuw"vanavond en rechts van de maan Jupiter. Zijn de nachten zwart en stil??
    Liefs en vele intense momenten van al het mooie om je heen toegewenst,
    Wilma

  • 06 Mei 2014 - 21:03

    Marjan:

    Hoi Marike, weer even tijd en mogelijkheid om te reageren.Wel mooi dat uitgerekend in Léon jouw verwenmomentje is..zal inderdaad heerlijk zijn geweest om je vermoeide hoofd even te laten masseren. En die toevallige dingen die toch niet zo toevallig zijn als ze lijken....tja er is meer tussen hemel en aarde..hè? ..maar dat het soms een zwaar leven is( moeilijk, moeilijk, moeilijk) ...daar kan ik helemaal inkomen! Ik neurie en loop even met je mee...de weggetjes in de dorpjes hier kunnen ook aardig steil en oneffen zijn. Ciao! Tot gauw, liefs van GJ en MJ

  • 06 Mei 2014 - 23:45

    Caminofrans:

    Hola Pelegrino Marike,
    Nog maar 303 km is het naar SdC. Je zal nu waarschijnlijk liggegn te snurken in León op dit tijdstip.
    Ik wens je nog een mooi pad!
    Buon Camino
    Gegroet,
    Caminofrans

  • 07 Mei 2014 - 08:21

    Gerda:

    Hoi Marike,
    Erg leuk om steeds je reisverslag te lezen! Wat lijkt me het mooi en een fantastische ervaring.
    Groetjes gerda

  • 07 Mei 2014 - 19:58

    Marja:

    Hoi Marike,
    Je had het al gezegd; ik ga in Leon naar de kapper. Leuk om te lezen dat je bent gegaan. Het geurtje opspuiten is heel herkenbaar. Hebben Marlies en ik ook gedaan op het vliegveld.
    Je hebt ook cultuur 'gesnoven'. Ik ben nu erg benieuwd naar Leon.
    Een heerlijk en kleurrijk vervolg gewenst,
    Marja

  • 11 Mei 2014 - 13:49

    Hilde:

    Hoi Miesje, zo leuk om je op de voet te volgen! Je moet "schrijfster" worden. Je verslagen zijn prachtig. Moest onwijs lachen om je ervaringen met je duits. Goeie reis nog en er wacht in ieder geval een prachtige keuken op je. Lieve groet, Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 39476

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: