Back to nature - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Back to nature - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Back to nature

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

07 Mei 2014 | Spanje, Villar de Mazarife

7 mei 2014
Ik ben vanochtend toch vroeg opgestaan om te gaan lopen. Het is prachtig weer, 27 graden. Gisteravond in Léon was geweldig. Heel veel bekenden, die ongeveer gelijk zijn begonnen met lopen, waren daar. Sommigen liepen 30 km en anderen (ik dus) liep slechts 13 km om in Léon te komen. Maar Léon is een soort tussenstop en een tussentijds begin van de Camino. Je zou denken dat je elkaar snel kwijt raakt in zo'n grote stad, maar de meeste pelgrims zijn te vinden rondom de kathedraal, waardoor het één grote reünie wordt. Al die verschillende mensen, al die verhalen, indrukken, gebeurenissen, het is overweldigend. Ik liep vanochtend weg uit Léon maar ik weet nu al dat mijn hart voor altijd sneller zal kloppen als ik iets over Léon hoor. Deze stad laat mij leven! Ik ben naar Villar de Mazarife gelopen. Eindelijk weer wat natuur. .die eindeloze uitzichten, in de verte bergen. Het is niet uit te leggen hoe het voelt om hier te lopen. Stap voor stap over de rode grond. Alle drukte uit de stad valt weg. Het ruikt zoetig, een geel struikje. We lopen met een groepje maar ik heb behoefte aan rust na de drukte van de stad. Ik loop steeds een stuk vooruit, ik ontmoet onderweg weer nieuwe mensen. Bij Léon beginnen pelgrims ook met hun tocht. Ik sprak een stel dat vandaag was begonnen, oorspronkelijk uit Rusland, nu wonend in Canada maar hiervoor 2 jaar in Nederland gewoond. Ze zijn vol verwachting over hun tocht. Er zijn hier zoveel mensen die al de hele wereld hebben overgezworven, en ook mensen die nog nauwelijks iets van de wereld gezien hebben...maar we lopen allemaal op de Camino. Ik voel me zo bevoorrecht dat ik hier kan zijn.

'Wake up, reach yourself'..langs de kant van de weg staan zoveel gedachten/teksten. Alleen al door al deze hersenspinsels te lezen en te laten inwerken kom je een stapje verder. Zo voelt het ook voor mij.

  • 07 Mei 2014 - 19:48

    :

    Hallo Marike,
    Het lijkt wel of je helemaal los komt van de echte wereld. Even alles los proberen te laten en helemaal tot jezelf komen.
    De knop helemaal even omzetten bij jezelf is iets wat we allemaal moeten doen en daardoor even alles weer kunnen zien door een nieuwe heldere bril. Het lijkt wel of je zweeft over de Camino, de vele indrukken, de vele bijzondere ontmoetingen.

    De momenten dat je alleen wilt zijn om van je omgeving en van jezelf te genieten moet je zeker nemen.

    Geniet van deze bijzondere ervaringen die je nooit zult vergeten.
    Groetjes uit Tiel.

  • 07 Mei 2014 - 20:13

    Anne:

    ha Mies.
    weet dat het dom was dat ik niet wist van de foto's maar om nu het volgende verslag in 4voud te sturen...........
    leuk trouwens dat je naar de kapper bent geweest. en fijn dat je lekker weer treft. op naar het volgende verslag. liefs Anne

  • 07 Mei 2014 - 21:30

    Tonny Willems:

    Hola marike,

    Weer in de mooie natuur, straks loop je over de honderden meters lange doorgezakte Romaansebrug
    < Puente de Órbigo>.Deze brug is uit het jaar 600. Honderdduizenden pelgrims hebben over deze brug gelopen. een geweldige ervaring als je erover loopt. En dan die bloeiend gele en witte brem, lavendel, orchideeën, prachtig. Geniet er van.

    ¡Ánimo!

  • 08 Mei 2014 - 18:43

    Silvia:

    Hoi Marike,
    Heerlijk om je verslagen te lezen, humoristische verslaggeefster...ik zie je lopen.
    Geniet en slurp op wat je slurpen kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 39483

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: