Geuren - Reisverslag uit Viana de Cega, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Geuren - Reisverslag uit Viana de Cega, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Geuren

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

23 April 2014 | Spanje, Viana de Cega

23 april 2014
Vandaag is de dag van de geuren. Ik liep door een pad van geuren. Zoet, kruidig, soms licht en soms overheersend. Het was overal om me heen...Ik kan me zo goed voorstellen dat parfum-makers hierdoor geïinspireerd raken. De geur is niet te negeren, zo aanwezig en sterk. Het prikkelt en stimuleert me, m'n zintuigen op scherp. Het is de combinatie van de Camino, de zon, de bloemen en de geuren. .zo sterk.
Ik zag vandaag binnen 10 meter olijfbomen, vijgenbomen en amandelbomen. Prachtig. Ook heb ik m'n eerste aardbeien van dit jaar gegeten, ze waren donkerrood en zoet. Je Weet dat ik daar echt dol op ben.
Ik loop vandaag van Los Arcos naar Viana. Dat is zo'n 19 km..de volgende plaats is Logrono. Dat is 10 km verder. Ik besluit om in Viana te blijven, maar dat betekende wel dat ik afscheid moest nemen van Marja en Marlies. Dat was moeilijk, ik was verdrietig. Ik kende ze nog maar 8 dagen maar dit is zo'n intense ervaring die we delen. Maar ook dit hoort bij loslaten. .sommige mensen komen even, geven heel veel en verdwijnen dan weer uit je leven. Ze hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten. En ik hoop dat ik dat ook voor hen heb betekend.

  • 23 April 2014 - 17:08

    :

    Hoi Marike, het schijnt dat je zintuigen helemaal open gaan staan. Je hebt niet veel andere prikkels dan alleen de natuur om je heen.
    Je schrijft erg mooie verhalen, geniet van deze bijzondere ervaring in je leven die ze niet meer van je kunnen afnemen.

    Groetjes Dannis

  • 23 April 2014 - 17:37

    Mieke:

    ha die Marike,
    ik kijk uit naar je verslagen, mooi om zo van de zijlijn je pad mee te mogen maken.
    Proef, voel, ruik en ervaar verder en vooral geniet ervan,
    groetjes Mieke.

  • 23 April 2014 - 17:42

    Anja:

    Hoi hoi, iets meer dan een week en al zoveel van je vernomen. Super om je zo te volgen. Blijf genieten van al het moois om je heen, je gedachten en herinneringen.

  • 23 April 2014 - 18:42

    Anne-Marie:

    Hoi Marieke,
    Ik geniet van jouw dagelijkse verslaglegging en wandel zo met je mee. Het lijkt me heerlijk om zoveel fraais onderweg te zien en daarvan te genieten. Blijf dat vooral doen!

  • 23 April 2014 - 19:03

    Conny:

    Lieve Mies, kijk elke dag uit naar je verslag. Je geeft ons allemaal een hele bijzondere inkijk in wat je beleeft met je mooie verhalen, MOOI MENSXXX

  • 23 April 2014 - 20:51

    Anne:

    Heej Mies.
    wat een prachttocht..... super dat jij het aan durft. ik beleef mee vanaf de bureaustoel als ik je verhalen lees. bijna echt, heerlijk.................... dikke zoen

  • 23 April 2014 - 22:05

    Tonny Willems:

    Hola Marika,

    Het gaat prima zoals ik in je verslagen lees. Als je 's nachts (bij helder weer) er een keer uit moet, Kijk dan eens naar de sterrenhemel, ongelooflijk wat je dan ziet. Je loopt tenslotte onder de Melkweg door.
    Vandaar de naam Compostela (komt van: Campo de estrellas) land van de sterren. Voordat je binnen komt in Nájera zie je aan de linkerkant het bekende gedicht staan in een muur van een oude meelfabriek.
    (Stof,modder,zon en regen is de weg naar Santiago).

    Un salud.

  • 23 April 2014 - 23:14

    John En Keet:

    Ha Mies,
    Tja, dat is dan even verdrietig. Een goede band opbouwen in zo'n korte tijd is bijzonder. Keep up the spirit !
    Xx John en Keet

  • 24 April 2014 - 08:13

    Hilde:


    Hoi Miesje,

    Wat onwijs leuk en bijzonder om op deze manier jou te volgen. Onderga, leer en geniet van alles!
    een hele dikke knuffel en kus........ ( misschien dat dit het gemis van je nieuwe vriendinnen een beetje compenseert)

  • 24 April 2014 - 13:25

    Wilma Vd B:

    haaaj marike

    super !!!! de belevenissen die jij nu ervaart....en met ons wilt delen.....ik geniet ervan, krijg er soms ook kippenvel van.....leef enorm met je mee
    liefs en hou vol......wilma

  • 24 April 2014 - 14:01

    Paulien:

    Hoi Marieke

    Super wat je allemaal doet, geniet ervan en blijf volhouden

    Groetjes Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 39491

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: