Briefje in een boom - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Briefje in een boom - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Briefje in een boom

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

05 Mei 2014 | Spanje, Villarente

5 mei 2014
Vandaag is het bevrijdingsdag in Nederland. Daar herinnerde iemand mij vanochtend aan. Het is vreemd maar ik heb hier geen idee meer van datum, tijd en plaats. Aan het eind van iedere middag als ik ergens in een refugio arriveer wordt er een stempel gezet met een datum.
Vandaag heb ik een moeilijk stuk van de Camino gelopen. Ik liep 26 km naar Puente de Villarente. Het grootste deel van het pad liep naast een autoweg en een kilometer zelfs op de weg. Het was saai en lawaaiig. Ik heb heel wat gegeven vandaag. ..terwijl ik er weinig natuur of inspiratie voor terug leek te krijgen. Maar toch waren er een paar dingen die wonderlijk waren en mij op weg hielpen. Eerst vond ik mijn routeboekje terug, het lag zomaar op een kast en ik zag het terwijl ik niet eens wist dat ik het kwijt was. Het werd ineens in mijn zicht gelegd. Verder waren er weer steeds vlinders die om me heen fladderden. Daarna zag ik, toen ik echt vertwijfeld begon te raken over de weg van vandaag, in een struik een briefje hangen van Philippe. Hij loopt of liep de Camino en laat soms een briefje achter in een struik. Dit keer stond er: 'Humanity needs you just as you are'.

Dat is nou net wat ik probeer te doen. Blijven zoals ik ben en daar gelukkig mee zijn. Het is goed om te beseffen dat iedereen nodig is, op welke manier dan ook.
En om te blijven zoals ik ben heb ik af en toe aanmoediging nodig, of een schouderklopje. .een beetje vertrouwen.

  • 05 Mei 2014 - 18:11

    Anne:

    als je weer terug bent krijg je van mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel schouderklopjes !!!!
    groetjes

  • 05 Mei 2014 - 18:26

    Irma Veliscek:

    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  • 05 Mei 2014 - 18:32

    Gemma:

    Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder! Niet zonder jou!
    Ben toevallig de biografie van ramses shaffy aan het lezen. Heel inspirerend, net als jou teksten. Ik kijk er elke dag naar uit!
    Gemma

  • 05 Mei 2014 - 20:25

    Elly:

    Je kunt het, je kunt het,, je kunt het. Ga door.

  • 05 Mei 2014 - 21:32

    Conny:

    RESPECT Mies en een aanmoediging en een hele dikke knuffelXXX Go for it!!!

  • 05 Mei 2014 - 21:44

    Tonny Willems:

    Hola Marike,

    Heel alleen
    Zonder geluid
    Heel alleen
    Stil en stil
    Zo stap je steeds verder
    Enkel het geluid van je stokken en stappen op de grond
    Het is zo dat je het wil.

    Het oude kerkje in Burgo Ranero is mooi. Hier heb ik een dienst bijgewoond die door een Italiaanse priester (ook een pelgrim) werd gecelebreerd. Deze pelgrim had alles bij zich, de kelk, het kazuifel enz. De wijn,water en de hosties kreeg hij van de plaatselijke koster. Een bijzondere ervaring.
    Ja dat is een saai stuk op de meseta met die boompjes (die daar niet thuis horen) links van het pad. Die hebben ze speciaal gepoot voor de schaduw, het kan daar behoorlijk heet zijn.
    Het gaat goed met je zoals ik je verslagen lees. ¡¡Je bent nu een ervaren peregrina!! León ligt aan de horizon,ga zo door

    Un buen camino.


  • 05 Mei 2014 - 23:20

    Carlijn:

    Veel schouderklopjes voor jou, Marike! x

  • 06 Mei 2014 - 14:21

    Lenny:

    Moedige vrouw! Overigens, ik hoor helemaal niks over blaren bij jou... zelfs je voeten zijn volhard ;-)

  • 07 Mei 2014 - 19:16

    Theo:

    Heel sterk Irma.Sluit me er helemaal bij aan!

  • 08 Mei 2014 - 06:53

    Silvia:

    Lieve Marike,
    Je kunt het! Leuk hè die signalen....je ziet ze pas als je open staat. En jij bloeit als een bloem xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 39472

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: