Slapen op kartonnen dozen - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Slapen op kartonnen dozen - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Slapen op kartonnen dozen

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

18 April 2014 | Spanje, Zubiri

Vandaag gelopen naar Zubiri. Vanaf Roncevalles is dat 22 km. Wel wat stijging.. Maar een mooie route :) Vandaag gelopen met een aantal vrouwen. Het was druk op de Camino. Dat komt doordat het vandaag goede vrijdag is, een groot aantal Spanjaarden zijn dan een aantal dagen vrij. Veel daarvan gaan een paar dagen lopen. Dat zorgde er ook voor dat ALLE refugio's, herbergen en hotels vol zaten... Wij zijn ook nog niet zo vlot, dus kwamen we te laat voor een slaapplaats. Maar na enkele telefoontjes bleek ook dat in het volgende plaatsje alles vol zat. Dus we gaan slapen op de grond van een sporthal. Maar ook het laatste matras hier in de sporthal in Zubiri is al afgegeven dus moeten we in dozen op de grond slapen. Dit hebben we zelf gehaald uit papiercontainers in het dorp.

Morgen ga ik van Zubiri naar Pamplona. Ik heb gebeld naar een refugio in Pamplona om te reserveren. Maar vanwege mijn enigszins gebrekkige spaans heb ik 16 plaatsen gereserveerd. Los ik morgen wel op!!

  • 18 April 2014 - 22:49

    Judith:

    Ha die Marike,
    Al heerlijk op weg zoals ik het lees. Slapen op een kartonnen doos, dan heb ik echt respect voor wat je doet.
    Nu 16 bedden gereserveerd,dan moet er minstens eentje voor je klaar staan.
    Slaap zacht, en succes met de volgende etappe!
    groetjes Judith van den Heuvel

  • 19 April 2014 - 09:48

    Elise:

    Lieve Marike,
    Deze week al heel vaak aan je gedacht. Ik kreeg maar geen mail, dus begon me nu toch echt af te vragen of er iets mis was gegaan. Zie nu vanochtend dat je inmiddels 5 reisverslagen verder bent.
    Wat ziet dit er gaaf uit! Ik zou graag muis willen zijn in jouw rugzakje en met je meekijken.
    Geniet meid van elke stap die je zet, dit neemt niemand je meer af. Ik ga mezelf nogmaals aanmelden voor de mailinglijst en hoop nu sneller te reageren! Ik volg je op de voet.....
    Prettige paasdagen.
    kus,
    Elise

  • 19 April 2014 - 10:26

    Tonny Willems:

    Hola Marike,
    Ja dit is het echte pelgrimsleven. nooit weten waar en hoe je slaapt. Je bent als het goed is bij binnenkomst en bij vertrek van Zubiri over de Puente de la Rabia over het riviertje de Arga gelopen. Deze brug is uit de 12e eeuw. Ze geloofden dat als met zieke dieren een rondje onder de brug maakten dat ze genezen waren van rabia (hondsdolheid). Nu op weg naar Pamplona, je komt voorbij Zubiri langs een magnesiummijn met een hoop herrie en stof, maar die zal vandaag wel dicht zijn. In Roncesvalles is het nu een topdrukte vanwege de Pasen. Als je in Pamplona de Puente de la Magdalena (ook uit de 12e eeuw) overgaat, gelijk links en 200 meter verder heb je een kleine herberg van de Duitsers "Casa Paderborn" Misschien hebben ze daar ook nog plaats. Dan van Pamplona via de Alto de Perdón (een mooie klim) met de ijzeren beelden en de windmolens, naar Puente La Reina. 3 Km. voor Puenta la Reina aan de linkerkant heb je het kerkje van Nuestra señora Eunate uit de 12e eeuw met daarnaast een albergue. De meeste pelgrims gaan daar niet naar toe omdat het 2 km van de route is. Ik ben er wel een keer geweest. De beheerder is een Fransman. Hij kookt eten voor je. 's avonds met z'n allen met een kaarsje naar de kerk waar iedereen z'n verhaaltje kan doen waarom hij de camino loopt.

    Saludos y un feliz Pascua.

    Tonny Willems.

  • 21 April 2014 - 11:20

    Jacqueline Coopmans:

    Hallo marike.
    Lees met plezier je reisverslagen.
    Geniet ervan.
    groetjes Jacqueline.

  • 21 April 2014 - 18:21

    Ans Van Tongeren:

    Hoi marike,

    je kent me niet.
    Ik ben een kennis van Tonny Willems.
    Heb je dat weer op kunnen lossen met die 16 slaapplaatsen?
    madre mía qué mala suerte!
    exito ans

  • 23 April 2014 - 13:52

    Léon Maurix:

    Hoi Marike,

    je kunt wel lekker breed liggen op 16 slaapplaatsen.
    leuk je te kunnen volgen.
    lijkt mij fantastisch zo'n wandeling.

    Groetjes, Léon

  • 03 April 2015 - 23:03

    Qwertty:

    ik bied 10 euro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 39469

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: