Luisteren - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Luisteren - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Luisteren

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

17 Mei 2014 | Spanje, Barbadelo

17 mei 2014
Van het prachtige Samos (wat een bijzondere plek weer om te slapen) liep ik naar Barbadelo. Ik ben via de bosroute gelopen en dat is 20,5 km. Het is opnieuw supermooi weer, strakblauwe lucht. Ik realiseer me maar al te goed dat dit extreem mooie weer ook bijdraagt in mijn gevoel van Camino-geluk. Ik zit in Casa de Carmen (goede tip Jan, Dank je) en zit nu in de tuin met uitzicht op de bergen..Wauw! Met een hond naast me, jawel eerlijk waar.. Vandaag had ik met een pelgrim een gesprek over 'peace'. Ik heb een button op mijn rugzak 'peace-pelgrim'. Een Spaanse man sprak me daarop aan en vroeg me waarom ik die button droeg. Hij had deze nog niet eerder gezien en wilde weten wat mijn bijdrage aan 'vrede' (of hoe je het ook wil noemen) zou zijn. (Ook goedemorgen! En ik had nog maar één koffie op) Ik moest een beetje lachen en zei dat pelgrims door die button al gingen nadenken over Peace..dat dat dus mijn bijdrage is. Verder vertelde ik hem dat ik streef naar meer mildheid, dat zoek ik in mezelf op deze tocht en probeer daarbij situaties en mensen te accepteren zoals ze zijn, zonder me te storen of ergeren aan eigenschappen die ver van me af staan. Alles te laten zoals het is. Verder streef ik naar oprechte en diepe gesprekken, hier op het pad maar ook thuis in het gewone leven...dat is het mooiste wat er is, dus met elkaar praten maar vooral ook naar elkaar luisteren. Ik merk dat mensen veel behoefte hebben om hun verhaal te vertellen maar dat aandachtig luisteren erg moeilijk is voor velen. De Spanjaard zei dat hij dat wel herkent, hij heeft zelf ook moeite met luisteren. Dat deed me ook weer denken aan een spreuk die Philippe op de Camino in de boom had gehangen en die zo waar is: 'Het duurt 2 jaar voordat je elkaars taal leert spreken, maar 1 mensenleven is niet lang genoeg om goed naar elkaar te leren luisteren'.
Ik praatte hier vandaag over met de Spanjaard, hij luisterde! !

  • 17 Mei 2014 - 19:14

    Toon Banken:

    Miek,
    Heb je in de afgelopen weken ook een beetje inzicht gekregen, in de welvaart of het ontbreken daarvan,
    van de Spanjaarden? Ik denk overigens waar jij loopt dat dit het Baskenland is.

    Volgens de foto's van vandaag lijkt de natuur daar veel op het glooiende Zuid-Limburg en het gebied
    rond Nijmegen-Berg en Dal-Groesbeek-Mook.

    Ik heb deze middag drie uur op het Leonesveld gezeten voor een promotie-voetbalwedstrijd van Guus.
    Helaas heeft het elftal van Guus het niet gered.

    Wandel lekker verder, wij zijn trots op jou.

    Pa Toon

  • 17 Mei 2014 - 20:41

    Gemma:

    The word
    'Listen'
    Contains
    the same letters
    as the word
    ' Silent'

  • 17 Mei 2014 - 20:53

    Mieke:

    Hoi Marike
    Wat heb jij een mooie reis, ik heb je verhalen zover gelezen. Wandelend met mensen praten, praat inderdaad beter geen oog contact. Dat maakt de ander zich meer op zijn gemak voelt.
    Gesprekken kennen dan geen grenzen, mooi is dat. In de meeste gevallen heb jij zo te lezen goede slaap plaatsen. Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, omdat ik de tocht volgend jaar zal lopen. Ik wens je nog veel goede gesprekken en een gezellige tocht met mooie mensen en lekker weer. Groet Mieke

  • 17 Mei 2014 - 21:11

    Pup:

    Marike wat een belevenis, prachtig om te lezen, hier geniet ik weer van!
    Groetjes van je buren!

  • 17 Mei 2014 - 22:09

    Anne:

    ha Miesje.
    wat mooi toch. gelukkig hebben we hier ook een zonnetje en warmt het eindelijk eens op ! heerlijk, daar was ik aan toe. ik geniet iedere dag van je verhalen en foto's (...haha.... )
    liefs

  • 17 Mei 2014 - 23:16

    Theo:

    Ik zeg ff niks,probeer je te horen.

  • 19 Mei 2014 - 13:13

    Lenny:

    Waanzinnig mooi uitzicht daar vanaf je bankje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 39445

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: