Mijn steen - Reisverslag uit Riego de Ambros, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Mijn steen - Reisverslag uit Riego de Ambros, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Mijn steen

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

12 Mei 2014 | Spanje, Riego de Ambros

12 mei 2014
Vandaag liep ik van Foncebadon naar Riego de Ambros. Dat is bijna 15 km met een flinke klim en mooie, maar lastige afdaling. Het hele pad geeft fantastische uitzichten en natuur. Al vroeg in de ochtend was ik bij Cruz de Ferro op de hoogvlakte van de Monte Irago. Uit een enorme hoop stenen steekt een houten paal met daarop een ijzeren kruis. Al eeuwenlang leggen pelgrims een steen bij dit kruis. Ik heb een mooie steen meegekregen van mijn dochter om op deze plaats achter te laten. Met deze steen laat ik achter me wat ik kwijt wil en niet meer nodig heb. Wat me dwars zat, pijn deed, verdriet deed of wat me beperkte in mijn ontwikkeling. Wat mijn gevoel vervaagde, wat me deed twijfelen aan wie ik ben of wat ik waard was. Het is een mooie kleine steen maar hij voelt zwaar door de ballast die hij draagt. Ik heb 'm gekust voordat ik 'm weglegde omdat ook deze ballast me wel gevormd heeft tot wie ik nu ben.
Het is een symbool, maar wat een opluchting kan dat geven!

  • 12 Mei 2014 - 18:41

    Toon Banken:

    Miek,
    Ik kan zien dat je de steen kwijt bent.
    Op de foto lig je er heel ontspannen en tevreden bij.

    Wij zijn heel erg trots op je.
    Wandel in die geest en met vertrouwen verder.
    Pa Toon

  • 12 Mei 2014 - 19:40

    Anne:

    Ha Miesje.
    dat zal een lekker gevoel zijn om die steen daar gelegd te hebben !!!!
    loop verder op wolkjes met een lichtgewicht tasje en geniet in volle teugen van deze geweldig bijzondere gebeurtenissen.

    dikke zoen Anne

  • 12 Mei 2014 - 20:43

    Jan Eylenbosch:

    Hallo Marike,
    Of je het nu hebt over steentjes, parfum of buikloop....ik lees je verhalen met buitengewoon veel interesse. Ik benijd jou en de pelgrims die je weg kruisen.
    Jan, pelgrim / hospitalero

  • 12 Mei 2014 - 21:31

    Brigitta:

    Hoi Marike,
    Ik ben een vriendin van Margreet en door haar ben ik op jouw site terecht gekomen...
    Ik geniet van je verslagen, je schrijft met zoveel gevoel en liefde en humor waardoor ik echt het gevoel heb een beetje mee te reizen.
    Ik bewonder jullie als persoon en om jullie prestatie.
    Fijn dat jullie elkaar ontmoet hebben op de camino!
    Veel plezier, geniet van deze ervaring en een goede verdere reis.
    Brigitta

  • 12 Mei 2014 - 21:48

    Keet:

    Hee Miesje..
    Wij lezen elke dag je verslag. Geweldig ! Heb wel gedacht, wanneer doet ze iets met die steen. En jawel, lastje achter gelaten... Goed, knap en belangrijk voor je. Neus in de wind, kopje op !
    Je kunt het !
    Liefs J en K

  • 12 Mei 2014 - 22:28

    Tonny Willems:

    Hola Marike,

    Wat gaat het goed met je, ik ben jaloers, je treft het met het mooie weer!! Hier is het knudde, koud en veel regen. Toen ik van Oviedo naar Santiago ben gelopen (de camino primitivo) 2 jaar terug, van de drie weken twee dagen droog weer gehad, maar dat is de camino. Het schiet al aardig op voor je het gaat prima. Na Ponferada krijg je een klein dorpje Pereje met een mooie refugio. Je bent nu zo in Galicia met de eucalyptusbomen, kijk uit voor de lange schil die van de bomen valt je kunt er makkelijk in verward raken met je voeten. Sinds dat je Roncesvalles hebt verlaten hebben er tot nu toe 5643 pelgrims overnacht.

    Un buen camino.

  • 13 Mei 2014 - 07:55

    AnkeC:

    Oh Mies, wat weet je het iedere keer weer mooi te verwoorden. Keep walking!! Xxx

  • 13 Mei 2014 - 08:25

    Maria:

    Ha Marike,
    Je aandacht voor alle kleine dingen ontroert me steeds weer.
    Fijn voor je dat je je last hebt kunnen neerleggen.
    Ben benieuwd naar je plannen voor de toekomst.
    Fijne tocht. Maria

  • 13 Mei 2014 - 12:12

    Helma Van Dinteren:

    Hoi Marieke,
    Mooi om je te volgen tijdens deze expeditie, tijdens een zoektocht naar je innerlijke ik. Je weet het mooi te beschrijven je neemt de lezer als het ware mee. Sommige verhalen raken me...
    Moederdag is zo,n voorbeeld. Fijn dat je zo geniet. Zijn de kleine dingen die het doen....

  • 14 Mei 2014 - 18:35

    Ingrid :

    Lieve marike
    Wat prachtig......ik heb je verslag twee keer gelezen,eerst verwonderd daarna ontroerd.
    Fijne reis nog X

  • 29 Juni 2014 - 08:44

    Erik Zwart:

    Dank voor het delen. Wat een mooie en ontroerende tekst. Ultreia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 2463
Totaal aantal bezoekers 39466

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: