Parfum - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Parfum - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Parfum

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

11 Mei 2014 | Spanje, Foncebadón

11 mei 2014
Vandaag weer op pad, nog een beetje trillend op de benen. Op naar Foncebadon. Daar gaan we overnachten. Als we het nu over grenzen verleggen hebben: van alle verhalen over de Camino vreesde ik het meeste die over Foncebadon. Omdat het een verlaten dorp zou zijn vol roedels wilde honden. Ik was vast van plan hier met een grote boog omheen te lopen en zeker niet alleen in deze omgeving te lopen. Maar Foncebadon lag precies op de juiste afstand vandaag op onze route dus 'what the heck'. Het is inderdaad wel erg vervallen maar een aantal jaren geleden zijn er een paar refugio's geopend. Meer is er ook niet. Het is genoeg! Onderweg hierheen was er een milde klim, over een soort parfum-inspiratie-pad. Ik ben omgeven door kruidige struiken. Ik ontwerp in gedachten een parfum, het heet Parfum del Camino..ik stel me er het volgende bij voor:
Maak een geurenboeket van de witte, gele, lila en paarse brem. Verfijn dit met de kleine gele, paarse en witte bloemetjes. Maak het kruidig met de geur van thijm en bergheiden. Probeer de geur van grond en stenen te vangen. Hiervan is maar een klein beetje nodig. Ook een wolk van dennegeur, hout en hars hoort erin. Intenser wordt het door een beetje frisse, heldere berglucht. En zorg dan bij dit geheel dat je in je verbeelding de krekels hoort tsjirpen, de koekoek hoort en de vogels hoort fluiten.
Dit parfum is hoe ik wil zijn: zoet maar wel kruidig, sensueel maar ook krachtig.

  • 11 Mei 2014 - 16:23

    Anne:

    ha Miesje.
    je weet hoe allergisch ik ben maar ik geloof niet dat ik voor jouw voorgestelde parfum allergisch kan zijn.
    ik heb er natuurlijk een hele voorstelling en verbeelding bij maar niezen ho maar...................... vooral die berglucht bevalt me !!!!!

  • 11 Mei 2014 - 21:54

    Mirjam Mulders:

    Hallo Marieke, wat stoer! Hevig jaloers. Suc6

  • 12 Mei 2014 - 17:22

    Audrey:

    Lijkt me idd een heerlijk parfum........misschien nog een vleugje van de wilde druiven waar ze hier die heerlijke slobberwijn van maken. Ik ben blij dat je weer op pad bent. Tot gauw.

  • 12 Mei 2014 - 17:41

    Theo:

    Wil niet teveel zeggen,maar word het niet eens tijd voor een paar daagjes rust.
    De fantasie begint een beetje de overhand te krijgen!

    kus de mus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 39463

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: