Amerigo - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Amerigo - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Amerigo

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

08 Mei 2014 | Spanje, Astorga

8 mei 2014
Vandaag 32 km gelopen naar Astorga. We kwamen hier erg laat aan (veel pauze gehouden onderweg, zijn we goed in) in ieder geval te laat om nu de stad nog te gaan bekijken. Wel heb ik onderweg Amerigo gezien, ja ja, het paard van... ik riep heel hard zijn naam en hij keek meteen op. Dus dan zal de Sint hier ook wel ergens wonen.
Gisteren een gesprek gehad met een Duitse vrouw. Nu dacht ik toch dat ik best een woordje Duits kon. Ik zei: nein das ist doch kein tun (dat is toch geen doen), ze snapte me niet. Later zei ik ' da kannst du doch nicht an beginnen'..toen keek ze enigszins verdwaasd. En toen ik zei dat ze keek alsof ze het 'ins Köln huerde dundrn' heeft ze me de rest van de avond niet meer serieus genomen. Tja...
Even over vandaag; wat was het adembenemend mooi. We liepen door prachtige natuur. Naast het pad ontstond even een windhoosje, ik zag het zand draaien in de lucht en hij trok een spoor over het land. Het pad ging over een prachtig stuk land, vol bomen die net licht groene glanzende bladeren hadden gekregen, heel veel bloeiende struiken en overal bloemen. Het voorjaar is zo mooi wat natuur betreft, het doet bijna pijn aan je ogen en al die schoonheid raakt me diep in mijn hart. Het pad klom omhoog, ik klauterde over keien en daarna ineens in de verte de bergen met sneeuwtoppen. Toen stokte mijn adem even....

  • 08 Mei 2014 - 22:19

    Anja:

    Marike, dass hast du gut gesagt, haha.
    Alle gekheid op een stokkie, ook dit heb je weer meegemaakt.

  • 09 Mei 2014 - 11:10

    Gemma:

    Hi Marike,
    Mag je nog blij zijn dat je niet geroepen hebt: "Ich bin so heiss" (ringeless?)

  • 09 Mei 2014 - 11:23

    Tonny Willems:

    Hola Marike,

    Het opschrift van het stalletje op je foto . Je treft het met het mooie weer op de camino. Op naar Foncebadon met 5 inwoners bekend om z'n wilde honden, ik heb er geen gezien. Een paar kilometer verder het ijzeren kruis (Cruz de Ferro) waar vele pelgrims een steentje neer leggen met opschrift die ze van thuis hebben meegebracht. Daarna het plaatsje Manjarín met 2 inwoners. Hier woont aan de rechterkant in een draai de kluizenaar Tomás die aan de grote koperen bel staat te rammelen. Hij heeft hier ook een kleine albergue, je kunt er slapen. Tomás woont het gehele jaar daar in het verlaten gebied, 's zomers heel heet en 's winters erg koud met veel sneeuw.

    Muchas suerte.

  • 09 Mei 2014 - 13:29

    Paulien:

    Hoi Marike

    Wat ben je toch een toppertje, je mag trots op je zelf zijn.

    Succes en groetjes Paulien

  • 09 Mei 2014 - 14:16

    Aloys:

    Dag Marike,
    Ik wist dat je op weg was naar Santiago de Compostela, maar ik hoorde pas van je moeder dat je op deze wijze te volgen was. Ik volg je nu een week en ik vind het buitengewoon boeiend om je belevenissen en je indrukken die je opdoet te lezen in je reisverslagen met foto's. Ik vind het hartstikke knap van je om in je eentje deze wandeltocht te ondernemen. Voor jou is het meer een REIS. Een reis voor en met jezelf, een reis met het onbekende, een reis in confrontatie met de natuurlijke elementen, een reis met een doel. Geniet er van ook al staan de tranen in je ogen, geniet ervan ook al brandt de zon op je kop, geniet ervan ook al doet je hart pijn van geluk. Of zoals je zelf ergens schreef: "Wie ben ik dat ik dit mag beleven" JIJ DUS.
    Je bent al een heel eind op weg en ik wens je een voorspoedige, leerzame en aangename voortzetting.........op weg naar Santiago de Compostela.
    Ik ben trots op je.
    Aloys in Lelystad

  • 09 Mei 2014 - 14:17

    Jan Eylenbosch:

    Hey Marike
    Ben zelf fervent Pelgrim en Hospitalero (in Los Arcos)
    De manier waarop jij je Camino beleeft (en beschrijft) is de best denkbare.
    Dank voor je dagelijks verslag.
    PS Mijn ervaring zegt...beter niet slapen in Manjarin. Ik ontmoette er luizen en/of vlooien (enkele jaren geleden).
    Geniet verder van je prachtige Camino
    Jan


  • 09 Mei 2014 - 21:25

    Marjan:

    Hoi Mies, ik zag woensdag in Florence een vrouw lopen met een blauw jack waarop het embleem van de Camino. Ik denk ook wel dat ze er geweest is want ze zag er uit of ze wel wat verder door wilde lopen dan dat steegje..zo'n vastberaden loopgezicht.." wo ist der bahnhof? DO ist der bahnhof, immer gerade aus!!".maar ik moest meteen aan jou denken . Ook even later toen we in een klein kapelletje binnenliepen, hartje centrum, waar het echt doodstil was, geen geluid van buiten te horen....dat ervaar jij natuurlijk ook in al die kerkjes en kathedralen. Ik neem aan dat je daar een overdaad van tegen komt. Ik moest wel grinniken om je duitse conversatie. Flauw dat ze niet met je meedacht, maar ja, die deutscher haben die humor von eine bluhmkole wass.?Zeg vermijd je wel die refugio met al die luizen en vlooien? Volgens mij loop jij echt liever alleen ...liefs, marjan

  • 11 Mei 2014 - 10:49

    Champagne Rosette:

    Dag Marike
    Schitterend hoe jij de camino loopt, met heimwee denkt ik ook aan mijn camino 1998, het was een geweldige ervaring dat je nooit los laat, daarom ben ik sinds 1999 hospitalera in Los Arcos!!
    Nog veel succes en een goede aankomst in Compostela!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 39441

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: