Meseta - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Meseta - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Meseta

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

03 Mei 2014 | Spanje, Sahagún

3 mei 2014
Ik loop naar Sahagún. Dat is een iets grotere plaats op zo'n 70 km van Léon. We slapen in een prachtige refugio in een oude kerk. Ook op de toren van deze kerk zitten een aantal ooievaars. Er zijn er zoveel!
Ik heb inmiddels 3 dagen (ook vandaag) door de meseta gelopen. Aan beide zijden van het pad zie ik eindeloos graan. Groen en een beetje wuivend in de wind. De zon versterkt de kleur. Het ziet er erg aaibaar uit, lijkt wel een dekentje. Ik loop over kaarsrechte eindeloze paden..bijna geen bomen en dus ook geen schaduw. Ik kom in een soort trance. Het geeft me alle ruimte om helemaal tot rust te komen, te vertragen, te onthaasten (voor zover dat nog niet gebeurd was) Ik merk dat de adrenaline van de eerste 1,5 week nu echt verdwenen is. Het is tijd om naar binnen te kijken. ('We need Introspection', zoals vele pelgrims me vertellen) Ik loop met een klein groepje maar vertel ze dat ik alleen en achteraan wil lopen. Ik wil geen afleiding, wil niet op de pijlen hoeven te letten, wil niet aanspreekbaar zijn, vandaag geen mooie verhalen. Vandaag heb ik genoeg aan mezelf.
Ik wil niets regelen, sjok achter de rest aan, ga zitten wanneer zij gaan zitten, eet wanneer zij eten. Heerlijk! Ik laat me leiden, ik zie wel waar ik uitkom. Ik geef me er helemaal aan over. Ook dat is de Camino, vertrouw erop dat het iedere keer weer goed komt, hoe dan ook.
'Laat me, laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan'

  • 03 Mei 2014 - 17:41

    Christa:

    Hola Marike,
    Fijn dat je nu deze fase op jouw pad bereikt, dat je nu al de rust en kracht hebt. Je gaat goed, ik lees jouw verhalen graag!
    Suuces de komende dagen.

  • 03 Mei 2014 - 22:53

    Carlijn:

    Ease on down, ease on down the road!
    Prachtige verhalen, Marike!
    Zet 'm op!

  • 04 Mei 2014 - 10:34

    Lenny:

    Mooie foto zeg, je schaduw in het graan...

  • 04 Mei 2014 - 11:15

    Irma Veliscek:

    Hoi Marike,

    Het blijft leuk om je te volgen.

    Liefs uit Leeuwen

  • 04 Mei 2014 - 16:31

    Anne:

    lieve Mies. Dit was nu net waarna je op zoek was..... blijf genieten, dat doe ik ook van al jouw reisverhalen en afbeeldingen die ik daarbij opzoek.... mooi hoor!
    dikke zoen

  • 08 Mei 2014 - 09:02

    Derek Van Thiel:

    Hai Marike,
    Ik lees sommige verslagen achter elkaar en daarna bekijk ik de foto's,
    en blijf dit doen want de verslagen zijn interressant en de foto's superrrr!
    Veul Fun,gr Derek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 39461

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: