Flinstones - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Flinstones - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Flinstones

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

28 April 2014 | Spanje, Burgos

28 april 2014
Het pad liep vandaag van Agès naar Burgos. Het begin van de reis ging over een heuvel met een schapenpad. Heel veel stenen, ik kreeg het gevoel dat ik een oermens was. Het was adembenemend mooi, beetje grauwe lucht erboven, mystiek. Als ik vooruit keek zag ik kilometers ver het gele pad lopen. Ik begreep ineens hoe de Flinstones zich moesten voelen en ik had het idee dat Fred, Barney en Wilmaaaaa ieder moment uit de struiken tevoorschijn konden springen haha. 'Flinstones, meet the Flinstones...' ik heb even gezongen maar moest me concentreren om niet te struikelen over al die stenen en met m'n rugzak naar beneden te rollen. Richting Burgos liep ik niet over het saaie industrie terrein maar dankzij de hulp van een Spaans mannetje (recht uit het café) lukte het om de alternatieve route langs de rivier en vervolgens door een kilometers lang stadspark te lopen. Heel veel Spanjaarden aan het wandelen, joggen, fietsen in de zon.. .wat een feest! En vervolgens het prachtige Burgos in. Bruisend. Alles lijkt te draaien om de grote kathedraal. Ik vond prachtig dat ik wat kids zag voetballen die de bal wel erg dichtbij de historische glas-in-loodramen schoten..ai ai. Ik slaap in een grote refugio midden in de stad. Van buiten traditioneel oud maar binnenin volledig nieuw. En natuurlijk eet ik vanavond weer rijstepap met kaneel..mmm.. Adios mi amigos.

  • 28 April 2014 - 19:53

    Marjan:

    Hola,
    daar zijn we weer. volgens mij voldoe jij nog het meest aan het profiel van Betty Rubbles , de vrouw van Barney. De donkerharige buurvrouw die deelt in lief en leed van Wilma. Zoals jij lief en leed met je reis-ziels- en lotgenoten deelt op het moment. Hier thuis heeft de term Betty een heel andere betekenis...het is een manier van mijn omgeving om mij er liefdevol doch fijntjes op te wijzen dat ik me betweterig (betty) gedraag...Toegegeven .."Hey mam, beetje Betty he?" klinkt veel aardiger dan "weet je het weer beter?" Beetje betweterig kan ook heel fijn zijn...als iemand een betere route weet bijvoorbeeld. Boffen, dat je zo het industrieterrein links kon laten liggen.
    lig je nog goed op schema? En hoe is het met de voeten? Blijven die helemaal heel en pijnloos? daar lees ik niks over...of ben je daar gewoon nuchter in en loop je erdoorheen?
    Fijne dag morgen, succes met alles. Tot gauw.
    Marjan

  • 29 April 2014 - 10:43

    Anne:

    heeeeej Miesje.
    heb je enig idee hoeveel kilometers je al gelopen hebt ????
    ik kan me daar geen beeld van vormen, 250 km of zo ????
    geniet van iedere stap die je zet.
    liefs

  • 05 Mei 2014 - 18:46

    Ome Arnold En Tante Ger:

    Hallo Marike een geweldig verslag
    een hele goeie reis verder
    De groeten van ons bijden
    Arnold en ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 39454

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: