Weinig natuur en een beetje regen - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Weinig natuur en een beetje regen - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Weinig natuur en een beetje regen

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

24 April 2014 | Spanje, Navarrete

Vandaag van Viana naar Navarette gelopen. Da's 22 km. Ik ben Logrono ingelopen via voorsteden, asfalt, auto's trappen en viaducten en beton. Saaiiii!! Maar wel 5000 slakken gezien waardoor ik besefte dat m'n eigen tempo op zo'n saai stuk niet veel hoger ligt als dat van de slakken. Een Canadese pelgrim hielp me even een stukje verder door een liedje te zingen. het is een Cajun-sound van Zachari Richard-travailler. Ik doe nu 2 etappes in 3 dagen. (beetje lui en regenachtig). Heb geen haast en ik vind het nog te vroeg om nu al rond 30 km per dag te lopen. Logrono is de hoofdstad van de Rioja streek. De wijnranken staan letterlijk tot aan de rand van de stad. Ik hoop vanavond wat Rioja te kunnen proeven. In de middag wat Engelse termen geleerd: Spent a penny... (naar de wc gaan) Wat een keurige manier is om dat te zeggen. We gebruiken het nu dus steeds. En Further up. Klinkt toch echt als verderop. Geinig he! Ik heb een houten kruis gemaakt aan het hek langs de snelweg. Er hangen er honderden. Het staat symbool voor hoop en liefde. Ik voelde toen ik door de stad liep meteen weer de druk. We versnellen ons leven steeds meer en werken steeds harder terwijl we proberen te ontspannen en te genieten

  • 24 April 2014 - 23:05

    Marjan:

    zo vaak zitten mijmeren samen over hoe het zou zijn....en nou zit je er midden in. En gottegot wat ga je goed!!Ik ben trots op je hoor!! Veel van de dingen die je beschrijft kun je bijna zien, voelen en ruiken als je je inleeft. Je geeft het heel treffend weer. Vandaag was weer zo'n chaosdag op het werk...en ik dacht aan jou....en aan de woorden van de Dijk
    " Te veel mensen
    Te veel draaien
    Te veel mensen
    Draaien eromheen
    Te veel mensen
    Te veel zinnen
    Te veel woorden
    Voor een mens alleen

    Mag het licht uit
    Mag het licht uit
    Mag het licht uit
    Als ik je in mijn armen sluit

    Ik geef je een dikke knuffel in gedachten. Zet hem op morgen!!!
    Marjan

  • 25 April 2014 - 09:41

    Karin VdM:

    He Marike,

    Je berichten blijven maar bijzonder meid, wat een avontuur. Wellicht nu wat tekenen van vermoeidheid en wat knap dat je afscheid hebt genomen van de meiden. Misschien ook weer goed voor nieuwe contacten. Ik heb gister een prachtige wandeling gemaakt in het gebied rondom de Linge en heb nu last van m'n been zul je altijd zien...nog iets meer dan een week Marike dan kom ik je achterna..
    **En Marjan wat heb je het gevoel van Marike vwb de drukte die haar wat aanvliegt mooi samengevat in je bericht! **
    Nou meid ga door al is het in een slakkentempo... (Misschien ook een idee voor Marjan..?)
    Toi toi en onderga..
    Dikke kus Karin xxx

  • 25 April 2014 - 18:33

    Anne:

    lieve Mies.
    ik leef met je mee. ik kan ook niet meer tegen haasten en ben dan ook reuze blij met autisten te werken die ook niet tegen de snelle maatschappij kunnen maar heerlijk puzzeltijd nemen als het nodig is. ik voel me fijn bij hen !
    liefs

  • 26 April 2014 - 00:17

    Helma:

    Mooi geschreven, mooi die uitgesproken gedachte, hoe herkenbaar.
    Gr helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 39456

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: