Romeins pad - Reisverslag uit Estella, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu Romeins pad - Reisverslag uit Estella, Spanje van Marike Banken - WaarBenJij.nu

Romeins pad

Door: Marike

Blijf op de hoogte en volg Marike

21 April 2014 | Spanje, Estella

Vandaag 22 km van Puenta La Reina naar Estella. We lopen over een Romeins pad wat 2000 jaar geleden is aangelegd. Gisteren in Puenta la Reina heb ik foto´s gemaakt van de prachtig brug daar en vandaag over het oeroude pad gelopen. Er hangt hier iets in de lucht, het geeft mij een ongekende energie. Een medepelgrim maakte een foto van mij in een tunnel en zag een soort aura om me heen hangen. Zo voelt het ook voor mij, ik voel me groter dan mijzelf. Het is heerlijk om alleen maar te lopen, iedere dag nieuwe stappen. Soms doet alles pijn maar dan zing ik (oke, oke...ik heb niet de beste zangstem). Een Engelsman vroeg of ik het groepje waarmee ik vandaag liep allang kende. Ik vertelde hem dat ik iedereen op de Camino heb leren kennen. Hij moest lachten en zei ´Zoveel slechte stemmen bij elkaar´. (we zongen songfestival liedjes, is natuurlijk ook echt kansarm) Maar het helpt toch een aantal mensen door moeilijke meters heen. Iedereen motiveert elkaar, trekt elkaar door moeilijke stukken (en dat kan lichamelijk maar ook psychisch moeilijk zijn). Audrey uit Vlijmen zag dat ik toe was aan een voetmassage en heeft mijn voeten heerlijk verwend..zodat ik er morgen weer tegenaan kan
Vandaag heb ik een mooie tekst gehoord van Julie uit Engeland: ´a great traveler, See more than you remember and remember more than you see´..Prachtig hé.
Vandaag gezongen (meerstemmig vals) The sound of Silence en the road ahead is empty..dat past zo goed bij de Camino.

  • 21 April 2014 - 19:04

    Karin:

    Hé Marike,

    Super leuk om zo je belevenissen te lezen! Ik lees de komende weken lekker met je mee! Dikke x en zet hem op!

    Tot snel!

  • 21 April 2014 - 22:21

    Hent:

    Marike, prachtig en sfeervolle verslagen. Wordt bijna jaloers. Hou vol en blijf vooral verslag geven. Groet Hent

  • 21 April 2014 - 22:35

    Karin VdM:

    Lieve Marike, ik schrijf niet veel, weet niet goed de woorden en dat komt door mijn eigen proces. Maar wat heb je het waanzinnig goed, dit had je toch niet kunnen bedenken van tevoren..? Ik geniet met je mee geweldige pelgrim xxx

  • 22 April 2014 - 07:45

    Greet:

    Ik geniet van je verhalen en krijg steeds meer zin in volgend jaar! Dit zijn geweldige voorproefjes, heerlijk om te lezen. Blijf genieten, ik blijf je volgen XX Greet

  • 22 April 2014 - 08:40

    Margo:

    Ha Marieke,
    Ik lees met heel veel plezier je reisverslagen. Wat een geweldige ervaring zeg. Geniet ervan en ik blijf je volgen. liefs Margo

  • 22 April 2014 - 11:45

    Jacq:

    Wat geweldig fijn voor je dat je reis helemaal is waar je op gehoopt had!!!
    Veel liefs..

  • 22 April 2014 - 13:28

    Rianne:

    Ha Marike,

    Heb je je stokken al nodig gehad als ondersteuning bij je stappen?
    Erg mooi om je zo te volgen, bedankt voor de mooie verslagen en de foto's tot nu toe.

    Rianne

  • 22 April 2014 - 18:29

    Wilma:

    Hoi Mies,
    Vol bewondering lees ik je verslagen
    Ik ben best wel jaloers
    Zet hem op meis,je kan het.

    Xxx zwager en schoonzus.

  • 22 April 2014 - 22:15

    Anne:

    mooi mooi. het is net zoiets als jouw spreuk die ik vaak gebruik:
    verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen !
    en dat je een mooie aura hebt dat wist ik al....
    geniet al wat je kan en tot het volgende reisverslag dan maar weer.
    dikke zoen

  • 22 April 2014 - 22:27

    Yvon:

    Hola Marike,

    Super dat je zoveel verhalen en foto's wil delen. Het zingen helpt vast ook tegen de honden, heb je het fluitje toch niet nodig....... En zo te horen: " You never walk alone "
    groetjes, Yvon

  • 23 April 2014 - 23:17

    Helma Van D:

    Hey Marike,
    Had wel je in de wandelgangen opgevangen dat je deze " barre" tocht wilde gaan ondernemen. En verhip zie ik je link voorbij komen. Leuk zo,n reisverslag. Back to earth! Geniet ervan meisje. Groetjes Helma

  • 24 April 2014 - 08:10

    Anke:

    Wauwie Mies! Mooi hoor.
    Nog een suggestie.... 'These shoes are made for walking....' Geniet!! Xx Anke C

  • 24 April 2014 - 21:19

    Ingrid:

    Heey marike
    Ik hoorde van Toon dat je aan het pelgrimmen bent......super hoor!
    Ik ga je volgen,GENIET!
    Liefs Ingrid v. Gisteren

  • 24 April 2014 - 23:03

    Helmie Jilesen:

    Hey Marike wat leuk om die prachtige verhalen van jou te lezen. En wat een prachtige ervaring zal dit zijn. Leuke mensen ontmoeten en zoveel moois onderweg tegen komen geniet ervan. Ik blijf je volgen en heel veel succes met dit geweldige avontuur. Liefs je nichtje Helmie

  • 30 April 2014 - 12:08

    Joan:

    Misschien mag je later wel bij ons koor.
    je kiest in ieder geval de goede nummers uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marike

lopen op de Camino

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 39450

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: